Får man tycka att en kompis är ful?


Jag har en väninna, vi kan kalla henne för Annika. Vi har känt varandra ganska länge, men är inte så nära vänner. Annika är snäll och trevlig, social och på många sätt en föredömlig person. Men Annika ser inte alls bra ut. Jag skriver inte det för att jag vill vara taskig mot min kompis utan för att jag trots hennes inre kvaliteér har svårt att titta på henne utan att tänka på en uggla. Hon har stora glasögon a´la 70-tal och hon vårdar inte sitt utseende alls.

Som en kompis har jag försökt att tipsa henne på ett finkänsligt sätt om kläder, smink och annat, men om jag ska vara ärlig så verkar inte Annika alls intresserad av dessa ytligheter och på ett sätt beundrar jag henne verkligen för det och tycker hon är stark i sig själv som vågar gå emot strömmen, liksom.

Jag tycker verkligen om Annika, men samtidigt så känner jag ibland att hon har det svårare än många av oss, just för att hon är ganska ful. Jag tror till exempel att hon skulle ha möjlighet att få en bättre tjänst på sitt arbete än hon har, om hon vårdade sitt yttre bättre, jag tror också att hon skulle ha lättare att träffa en partner. Samtidigt skäms jag lite för att jag tycker att min snälla kompis är ful. Få man tycka att en kompis är ful?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0